mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 februari 2022

lite för högt och lite för lågt men de flesta helt normala


GURR de är morgon UTAN 
KAFFE


dax för dom årliga proven


tur jag hade beställt tid
dom har ju dropp in oxå
men med mycket folk
och litet väntrum blir det inte kul


 så var jag klar
det tog 35 min och jag avverkade 3 sköterskor
för att få till mina prover
ja jo jag är svårstucken


6 rör skulle det bli men det fick bli 7
då det sista röret blev för lite i 


hur gott var inte det här då


kattmassage


det är så skönt
hon vet inte riktigt hur hon ska bete sej
även om pälsen ligger åt alla möjliga håll


ja vet de är onsdag


men pannkaka kan man äta ändå


då har svaren kommit
27 prover tagna

S-Folat, S-Ferritin, B-MCV för höga
B-EPC o B-TPC för låga

har ingen susning va de innebär
vet inte va de är för prover
de får Peeter berätta när han 
kollat 


och änderna fick oxå sitt



och där stod en häger och kollade
hen var inte intresserad av 
vår fläsk/korngryn/kokos blandning


hade lite ärenden på Erikslund
köpa ljus på Clas Olsson
och lukta gott på Ritual 
så fick det bli en fika
men dessa
TRÄBESTICK
är en styggelse


här bor jag 
tycker den är så fin 
våran dopping


dom här ljusen var de vi köpte
älskar dessa batteridrivna
känns tryggt


Västerbottenkorv 
stuvade morötter
och lite potatis
kom en skvätt senap oxå


Jo då Hedda får rum 
nästan i alla fall




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vissa kaffeslurkar är godare en andra👍👍Har lite tankar om dina prover men väntar vad din duktiga läkare säger.Lite högt järnvärde och högt b-12 har jag men doktorn säger att det är ok,vi opade är ju lite konstiga varelser😘😂😂😂Kramar är gott,snor en för det är litet ledsendag men blir självklart bättre med en kram❤️Du får en du också🤗