mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 22 februari 2022

gör om gör rätt


Vintern har återkommit
med buller och bång
Bussar fastnar
bilar kör i diket
bussar välter
bilar krockar
ja ja så kan de oxå vara
på vintern
 

Lennart skjutsade mej och Carl-Oskar
till ❤-punkten
Kerstin tog bussen... bussen fick dock
ta en omväg för vid 
"röda torget" var de så halt 
att bussarna inte tog sej fram

Men nu är vi här och inne är det skönt


här var det nyplogat för 2 timmar sen 
nu är det nästan 5cm snö igen
det blåser "småspik" och snön yr
inte skönt för fem öre
men nu är jag hemma


Lyxlunch 
enligt mej


MEN VAD ÄR DETTA
tv fungerar inte
satt på och det var 3:an som gick igång
skulle byta kanal men de gick inte
stängde av och knäppte på efter några minuter
INGET HÄNDE

fick den nog efter allt OS-tittande❓


så där nu är alla fyra tröjorna klara
MEN vad ser jag 
den rosa tröjan är felstickad
fattas ju flera varv på mönstret


bara att repa upp 
inget alternativ


för de kan jag inte med 
så nu  gör jag om
och gör rätt

tur de var vid slutet på mönstret och 
inte i början 
Men ändå


vädret fortsätter 
att vara vresigt


riktigt O-väder

men O-ord betyder ju icke/inte
o-smord cykelkedja
o-trampad stig
men O-väder kan man inte säga inte om
eller visserligen kan man säga 
det är inte bra väder
ja ja OK då


pölsa och stuvad potatis
(jag fixar inte skinnet på korven
tycker de är gott men min mage knorrar)


blev lite "TV" ändå 
utan tv


kollade på blå flickslända
så vackra

så blev det farmen o torpet av bara farten


så där nu när lugnet återställt
alla fyra tröjorna har dom där
små fyrkanterna i slutet av mönstret
även den rosa

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är en riktig kämpe och duktig som attan��Mycket väder idag ock,blåst storm i natt och snöat som attan,tur att vi går mot slutet av vintern för vi har mycket att se fram emot��������