mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 februari 2022

en gamma och en ny 🍝🍝


Hedda hoppar och far
flyger gärna från Lennarts fåtölj
mellanstamp på lilla bordet
och då haschar duken all värdens väg
och kaffekoppen far 


nu provar vi så här
antiglid under duken

det känns i alla fall stadigt
men vi får se när Damen
tar sina skutt


pölsa o potatis från i går
lägger jag i smord ugnsform


vispar 2 ägg och 2 dl mjölk
kryddar med salt o peppar
häller över pölsan
och så grädda tills de är klart
200°


den lilla skvätten som knappt räckt till en person
räckte nu till två
jag kallar den 
"norrlandpudding"
en gammal goding


så kom Lennarts kallelse till ögon= Optalmica
7 mars prova ut linserna
16 mars öga 1
22 mars öga 2


nu blir det hockey och curling
båda lagen var duktiga
men det räckte inte i dag


här ska fixas en för oss ny maträtt
Taco & bacon/köttfärslåda 
med whiskysås


först ska man mecka samman såsen


vet inte om jag kan kalla den whiskysås
ja jo de är de i den
men jag tyckte det blev en 
helt "vanlig" sötsur sås


så var det köttfärslimpan


inte så illa men jag tror jag föredrar
en yoghurtsås eller schysst käks kebabsås till


så var jag uppe vid mönstret
nu börjar de roliga


vad ska jag hitta på när barntröjorna är klara
tror jag ska gör den här till mej
vist är den fin
undrar vilken färg
den på bilden ÄR snygg




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Spännande matlagning men jag tar nog whiskyn utan sås😘😂Du får limma fast duken😂🤗