mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 25 mars 2022

35 år kvar att leva ⁉


våra nya rutiner
ska så vara minst en vecka
Tur att vi är två
för de är inte lätt att ge ögondroppar 
till en katt med fyra tassar
fulla med klor
Men jag lindar in henne i en handduk
och håller huvudet och drar lite i 
kinderna så ögonen öppnar sej
Lennart droppar

sen blir det kattgodis 
till Hedda som är så duktig


tidig morgon på Erikslund
kl är inte 10 än så vi får vänta
5 min till öppning
och det står många utanför 
och väntar som vi
poppis ställe det här


en tupp
en höna
två kycklingar 
en lång påskduk (som ska bli två)
en gardin/överkast
 (behöver tyg till presentpåsar)
och två portionsskålar

 betalade 100:- för allt detta
vist är det ett fynd 


så träffade vi vår vän Tess
som jobbar där ute
hon var så glad o positiv till livet
det kändes så skönt
hon har haft det så tufft i livet
varit långt ner på botten och kravlat
men nu var hon på topp


invigde glasskålarna på en gång
det är Lufsa sen i går


Hedda fäller vinterpälsen
kan man lugnt säga


fick en tid i tvättstugan
för att skölja upp lite lakan som legat
i linneskåpet i åratal
nu till helgen lämnar vi dom vidare
till TGVS
(Tillsammans Gör Vi Skillnad) 
som i sin tur lämnar ut till
dom ukrainska flyktingarna
som flyttat in i Västmanland


hittade sylta med röd skylt när vi var och handlade i går
den blev perfekt nu i kväll


kollade lite på Antikrundan
de är rätt kul


det tar sej
nu är jag nere vid mudden
10 varv 1a 1r
sen är det bara ärmarna kvar
och det är ju korta ärmar
så de borde gå fort
för nu är jag sugen 
på dom där 
vantarna


så har en krutgumma lämnat jordelivet
vet inte om jag känner för att bli 110 år
men om jag får vara så pigg som 
DAGNY skulle jag nog stå ut
då har jag 35 år kvar att leva
❤❤❤❤❤❤❤
❤❤❤❤



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Får jag bara vara frisk och klar i knoppen så kan jag nog tänka mig att bli så gammal,kanske😘Duktiga Hedda👏Nu fälls det päls i massor,härfår man stå ut med hundhår för det ingår i detta hems interiör😂🤗