mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 15 mars 2022

Så TACKSAM för skatten här i sverige




Mansförkylingen slår till


Hedda vaktar matte


hur glad kan man inte bli

presentkort till soppköket
och räkningen från sjukhuset  

en höftoperation för  75 000:-
ett vårddygn för 7500:-
och jag betalar 110 Kr

Skatt är inte dumt 


Hedda och jag har legat mest hela dagen



Lennart tog sej ut och kollade våren
Tranor



gäss har anlänt


och tussilago
så nu är det vår


Hedda är en bra sjuksköterska
ser efter patienten


Husse fixade lite pälsvård
ute på balkongen


de var ju så himla fint väder


vinterkappan ska nu bytas mot
en tunnare vår/sommarvariant


den lilla tjuren Ferdinand 


då det var mat kvar från soppköket
fick det bli en pastagratäng till kvällen


dessa mansförkylingnar är inte kul
okar inget och jag behöver ju 
ta promenader och röra på höften
men i dag fick de utebli
hoppas på bättre i morogn





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland är det bra med skatt👍Syster Hedds sköter om sin patient på ett bra sätt😻Som jag spanar efter första tussilagon men än så länge gömmer dom sig😀Det kommer.....kram och krya🍀