mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 17 mars 2022

förkylning kommer krypande


Va sa du matte ska du gå upp nu...
ja ja du ska ha medicin kl 6
ja ja jag sover vidare i alla fall


någon på FB
hade fått råmjölk
de hade inte jag men jag hade torrmjölk
så jag kunde fixa en
kalvost för kreaturslösa


nu har dom börjat med husen på Odensvigatan
det var meningen att dom skulle börja med våra hus
MEN det är nåra knäppgökar till grannar som
sätter käppar i hjulen och lämnar in protester
ja ja samma visa som när "vi fixade" nya badrum
FÖRHOPPNINSVIS ska de vara förhandlat och klart
i april så dom får sätta igång på riktigt


rester till lunch
stekta nudlar o stroganoff a la tai


tvingade mej ut
MEN FY SÅ JOBBIGT


belöningen blev ju i alla fall
kalvost


helt slut tur Lennart finns i min närhelt
och kan fixa till lite mat


mera kalvost till kvällen
men nu är det slut i bunken
SYND


VA DÅ 
tänker du ta filten?



 

Inga kommentarer: