mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 17 mars 2022

jag försökte men det gick inte


Har sovit på soffan i natt
HOSTAN har slagit till


så det fick bli
citron, honung o ingefära 
till lunch


ute är det dimma


den här tomten försvann i början av förra sommaren
vi har letat i hela huset efter den
men spårlöst borta
tills i går
då den låg utanför 
HEDDAS klöstunna
undrar var hon har haft den gömd?


jag har sovit hela förmiddagen
på kökssoffan den här gången


Lennart serverade lunch
lagad på Gröna Kiosken
en portion och vi är mätta båda två
och det blev ändå mat till i morgon


sover vidare
är HELT SLUT
att vara förkyld/hosta ha Sjögrens syndrom
och konvalescent efter höftoperation
är tydligen ingen bra kombination
Hedda lämnar mej inte


kvällens kulinariska middag
fiskpinnar med potatismos 


jag försökte hela dagen
MEN DET GICK INTE 



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att Hedda månar om sin matte när hon har det tufft.Hoppas att du snart är på benen igen✊️🍀kram

Berith sa...

Hoppas verkligen att du snart får må bättre. Krya kramar 😻