mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 mars 2022

Våffeldagen ...


Matte är inte tillbaka i sina vanliga gängor
hon dricker bara vatten på morgonen
INGET KAFFE
konstigt
men bra för mej
då kan jag slicka åt mej
en skvätt 
vatten


VA DÅ?
skulle du inte rita av mej?
inte det .... ja ja men nu sitter jag här i alla fall


åkte ut till Hälla och stödhandlade
lite till kvällens våffelbuffe
men detta är en spray
till Hedda som ska göra att
det blir lättare att borsta
och att dom fina pälsstråna
håller sej på plats
och inte flyger runt
och in i min näsa 
när vi borstar


Mellis inne på Maxi
min korv med bara senap....


hemma fixade jag en köttgryta som fick
stå i ugnen hela eftermiddagen
det blev en sen lunch eller tidig middag




Bästa Linus ringde och vi snackade
vacker himmel


vi bor under samma himmel i alla fall
även om det är 7-8 mil mellan oss


så var det dax för våfflor då
gör smeten så den får stå
och gosa sej en stund


gräddfilen har stått och runnit av i ett kaffefilter
så är det rökt hästkött o pepparrot
lax, räkor, tångrom
majonnäs, rödlök,  dill och citron



hur gott blev inte de här 
vi tar dom söta med grädde o hjortron i morgon


Hedda måste ju oxå få gotta


inte lätt men kul 
Masked singer en ny omgång


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Trist att kaffet fortfarande inte smakar😢Sån spray ska jag köpa till hunden,borde ju fungera✊️Ha en fin dag🤗