mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 mars 2022

det går om än sakta ......


våran fina Hedda och mina fina blommor
man kan bli lycklig för mindre


Lennart var till ögondoktorn och provade ut linser
Han hade t.om kunnat få operation i morgon
men han hade inte riktigt tid med det
så den 16 fick stå kvar


kokt blomkål kassler o "paris"


matte sitter ofta i fåtöljen nuförtiden
de gillas


medans jag vilar tar Lennart en tur ut i naturen


 strömstaren är en av våra favoriter


hur gott var inte de här då...
jag åt upp allt 
jo de är sant


en vän har fått bältros och jag måste
kolla bilderna när jag hade i ögat
de var inte skönt
då känns höftop som en baggis
Men jag hade tur jag fick hjälp inom 
3 dygn så medicinen hjälpte bra


men den här gången hjälpte inte medicinen
jag menar just nu vid höftoperationen 
jag fick ju KRAMP i gallgångarna
av "morfinet" 


och jag trodde jag skulle sätta
till Ipren
men se de fick jag inte utan det får blir
BARA Alvedon

Ipren och en annan medicin jag äter just nu
gör att man lätt kan få inre blödningar
och de vill jag nog avstå från
men på fredag om jag behöver
för jag lägga till Ipren för då är dom 
andra pillren slut


som sagt matte jag och fåtöljen


om planerna går som dom skall
kommer de här gänget 
och hälsar på 
om lördag
💖


första veckan i mars 2005
ändrade jag mitt liv
och på den vägen är det
gjorde en GBP
(magsäcksoperation)
hade jag inte gjort den
hade jag inte suttit här i dag
Då var alla värden i botten
nu är alla värden i toppen 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tänk att blommor kan vara guld för själen💐