mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 mars 2022

liten och rund....😺


så kom kallelsen till
gruppträning
fyra tillfällen blev det
så kul


Heddas första 
RIKTIGA  bus
hon har tuggat på vänster handtag
till rullatorn


men inte på den högra


kl 11.15 vi sitter i väntrummet
och Hedda ska bli kollad


hon var "lite" för rund
vägde 4 kg borde max väga 3-3,5
och så var det de eländiga ögat
det blev Schirmer tårtest
fluoresceinsfärg
och ögondroppar

Hedda var INTE GLAD
och de förstår jag 
har själv gjort Schirmer o fått ögat 
kollat ....de är inte kul 
och då vet jag ändå vad som sker och varför

nytt foder och så ögondroppar 
3-4 gånger om dagen i 7 dagar
 tillbaka om några veckor och kolla
både vikt o öga 
 och vaccination  
sånt måste man hålla ordning på


nya maten var GOD i alla fall


även vår mat blev god 
köttbullar o steket potatis


ögat irriterar mycket tvätt blir det


men att sitta i en solstrimma
är inte så dumt
(det blåser kallt på balkongen idag)


plockar ordning lite som skall lämnas
på Tillsammans Gör Vi Skillnad
till dom Ukrainska kvinnorna som kommer

tandkräm o tandborstar
inkontinensskydd
Alvedon
tvål

Lennart lämnade in det 
och fick veta att påslakan/lakan/örngott
oxå var gångbart
så vi ska rensa lite där och lämna in till helgen


han var oxå en sväng till Sågdammen
medans Hedda och jag vilade


Lufsa till kvällen


=potatiskaka med bacon 


Lennart köpte tullpaner med till mej

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lilla Heddahjärtat,både diet och ögondroppar😢Hoppas att det går åt rätt håll✊️❤️