mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 mars 2022

när man blir omkullpratad


dagen börjar med att skriva brev på engelska 
för hand Vilket inte är min grej
jag KAN INTE men med 
Google översättning hoppas jag det blir läsbart


Hedda tyckte nog att kartongen var till henne
men den var allt till sakerna som skall till
Gloria i Uganda


så där nu får jag göra resten när jag orkar
blir nog i morgon skulle jag tro
adresslapp o tulldeklaration


det är jobbigt att hjälpa matte


så ringde en försäljare och sa att han skulle fixa 
till vårat tv avtal 
skulle bli billigare och bättre och allt vad han sa
först skulle jag få 2 mån gratis och en sjuherrans 
massa kanaler sen skulle JAG komma ihåg
och ändra till ett basutbud 
för 299:- med mindre antal kanaler
 annars löpte det på med 819 kr i månaden
han pratade ikull mej totalt
brukar bara lägga på luren
men nu sa jag tydligen JA till ett nytt avtal

TUR DET FINNS ÅNGERRÄTTEN
så nu är det ångrat
och jag betalar som jag tidigare gjort
338:- för mitt abonnemang


fiskbullar potatis och äggsås
toppat med kryddpeppar 
blev dagens lunch


ett betydligt trevligare
telefonsamtal än de från telebolaget
Sköterskan från Ortopeden
ringde och hörde hur jag mådde
hon påpekade flera gånger
DET ÄR BARA EN VECKA SEN 
DU GJORDE OPERATIONE
skynda långsamt


premiär med fika på balkongen
riktigt skönt på eftermiddagen


Borstade Hedda hon fäller
sin vinterpäls
får nog ta en sväng i morgon igen
MASSOR med finna strån



blomkålen o kasslern från igår
räckte även till kvällens mat
Lennart förstärkte sin portion
med några prinskorvar


kvällens Mästerkockar var på 
Maldiverna
men hur sugen blev jag inte på en liten
resa till värmen och god mat



Vist skulle de sitta fint ⁉


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Såg också programmet och jag vill gärna bo i havet ett par veckor och äta god mat✊️Telefonförsäljare är slipade nissar och svåra att bli av med men hurra för ångerrätten 👍🤗

Mådde sa...

Ja fy vilket jobb dom har ...telefonförsäljare o parkeringsvakt är två jabb jag ALLDRIG kan tänka mej