mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 mars 2022

än en gång ... gör om gör rätt


Måndag och ❤-punkten som vanligt
med prat o stickning
hittade den är dikten på anslagstavlan


stickar på ....
.men när jag gjort nästan fyra mönsterrapporter
ser jag att jag gjort fel
så jag får repa upp till första rapporten
varje rapport är 12 varv 
ja ja rätt ska vara rätt


Lennart tog en sväng till
Sågdammen på förmiddagen



dagens lunch 
känner att jag behöver bli lite stark


blir så trött på att bli trött
får sova en stund
en lång stund


hade varm mack kvar
nu var det en kall varm macka
den var nästan godare nu till
eftermiddagsfika än var den var i går kväll


letade recept och hittade detta
där men ska ha 172 tsk kummin i grytan
*fniss fniss*


det var de här receptet jag var ute efter


dock i mindre skala



en tanke att det ska kunna vara nått för soppkökets gäster
någon gång
har ju julskinka kvar
här är det kassler
riktigt bra rätt får jag säga


 

Inga kommentarer: