mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 mars 2022

Trött tröttare tröttast


4 mars 1916 föddes min svärfar Hans
den lille parveln på fotot
Ester o Gustaf hette hans föräldrar
och dom bodde i Skultuna
där Gustaf var Chaufför på Bruket


efter alla stick är jag rätt blå
tur att det ger med sej och inte är nått bestående
ont gör det inte heller


i dag är jag TRÖTT


ringde rehab
och Lennart fick åka och hämta
en toaförhöjare


och extra ben till fåtöljen 


så fixade han lunch
han kan han 

i dag är jag TRÖTT


tycket dom kunde göra pillren "lite" större
har ju svårt att hantera dessa pyttisar

sa jag det...
i dag är jag TRÖTT

tror jag sovit mer än Hedda i dag
och de vill inte säga lite
får se hur natten blir


mera mat 
köttfärs o kållåda
Lennart sa att den här lådan
gör vi fler gånger
de är gott betyg
eller hur


fick en hälsning från "byn"


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det har varit mycket kring dig och du är nyopererad så sov.Vila kan alla behöva och dessa oroliga tider påverkar oss negativt😢Ta hand om dig och be inte om ursäkt för att du är trött..VILA❤️🤗