mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 9 mars 2022

Kvinnor kämpar och Kvinnor kan


morgon och solen tittar in på Hedda som 
inte är riktigt vaken
hon slumrar en stund till


i köket har balkongdörren
stått lite på glänt
och blommorna på en palla
bredvid


lite mer vatten och sen på plats i rummet
igen


MEN VA TUSAN
varför ska jag göra olika på upplägget under ärmen??
nu har jag lagt ut frågan på FB
och ingen fattar 
så jag gör som jag brukar
öggleupplagg


blomkålen o kasslern från i går
fick ett täcke av ostsås 
och kallades gratäng i dag


Lennart var ut en sväng på våran gård
jag får kolla in på torsdag
när jag får ta en lite "längre" promenad


det passar väll en dag som denna
internationella kvinnodagen
Vi har köpt tamponger o Deo till Gloria
så nu ska vi bara hitta en bra låda
att sända detta i ända till Afrika



Lennart älskar prinskorv
jag är mer återhållsam
men potatisbullar gillar jag
(åt en korv)


då är det bara att sticka på till den är lagom lång


kväll i vår stad
dom bygger på tomten 
framför konsum på Bjurhovda


och solen går ner även i dag



8 mars en viktig dag




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt att läsa att det går framåt,snart kan du gå ut och välkomna våren👍👍👍