mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 mars 2022

nått är riktigt på tok.... men jag hostar mindre


vi fick ju kycklingvingar av grannen häromdagen
nu ska vi fixa till dom
dom får ligga i en plastpåse med marinad
till på eftermiddagen
Marinaden:
½dl rapsolja
2 msk soja
2 msk chilisås
2 tsk paprikapulver
1 krm cayennpeppar
2 pressade vitlöksklyftor


nått är riktigt fel
KAFFE SMAKAR ILLA




lunchen bestod av stekt ris med kyckling
kvar sen i går när Lennart  handlade på Gröna woken
Helt galet
EN  portion har nu räckt till FYRA portioner


jag är trött i dag oxå 
om än lite piggare kan jag tycka
hostar inte lika illa


jobbigt men de gick


till kvällen blev det vingar som sagt
och en potatisgratäng
Nu fick vingarna ligga på bakpapper på en plåt
150­ ° i 40 min
sen 250° + grill i 20 min
och vända på dom efter halva tiden


kvällen avslutades med ett program
om kraftverksdammar
intressant 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

När jag blir sjuk så kan jag inte dricka kaffe utan det blir mitt mål till tillfrisknande,plötsligt är det rätt igen👍Egentligen borde du covidtestas men till vilken nytta.Isolerad är du,vaccinera är du och frisk blir du så det kan nog kvitta.Inte ger det immunitet heller,en vän till mig har haft det tre gånger,väldigt skonsamt varje gång.Krya på dig och vänta tålmodigt ut kaffet😀☕️☕️☕️