mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 mars 2022

små små vattendroppar små små korn av sand.....


dax att ta första promenaden ute


MEN ACK SÅ ILLA DET GICK
så ont bak i ändan
just mellan skinkan/lår
tårarna rann
men jag tog mej ändå runt lekparken


våran gårdstomte

400 m på 20 minuter
då förstår du att de inte var lätt
men nu är det gjort
för idag


hemma på spisen stod en köttfärssås och puttrade
som blev lagom klar till lunch


till kvällen förvandlades såsen till en soppa
förstärkt med vitkål och mer lök 

och det blev även två lådor köttfärssås till frysen


i kväll har jag sockerdricka i benet
helt OK enligt sköterskan
på "Löwet"
det ska vara så 
ja ja då säger vi det


Små, små vattendroppar,
små, små korn av sand
blir till hav, som brusar,
och till stora land.

Ögonblick, minuter
hastar tyst förbi.
De till timmar, år och
evighet skall bli.

Små, små kärleksfulla
handlingar och ord
gör att himmelrikets
ljus kan nå vår jord.

Långt små frön kan flyga.
Gåvan ur vår hand
kan ge barnen glädje
långt i fjärran land


kvällens macka
en klassiker i detta hus


ja men i morse skulle jag skriva ut 
fraktsedel och tullpapper till 
Glorias paket
Men min tröga hjärna fixade inte till det
VA då HS-teriffnummer
(jag vet mitt B12 är lågt just nu 
skulle fått påfyllt den här veckan
men väntar till den 23 då jag 
ska ta bort agrafferna)



Men som tur är finns det fina männikor på FB
en "gammal" konfirmand
 Michaela Andersson D'Adda
hjälpte mej så nu är det fixat



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jobbig promenad men du fixade det,du är envis och det är bra👍👍👍