mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 september 2020

sista augusti en dag som aldrig kommer tillbaka


vaknade till   - °  ute
första för säsongen tror jag 


styvnad till mackor .... 
blir spännande 
fick meddelande att garnet är på väg


2 kg kantareller
TACK  Suwannee 


så var det dax att inviga Aejlies


så trevligt att det blir nått i den lokalen
har ju varit så himla länge
så tomt på centrum i många år








medans jag fixade maten 
fixade Lennart lingonen


pytt i panna
med KANTARELLER


jag vilar Lennart tar en stilla promenad i skogen







sov i nästan TRE timmar ute i min sovhörna
sen blev det att rensa kantareller


när det är höst ska man ju samla i ladorna
vist känner man sej rik



stekt korv o KANTARELLER 
ja men hur gott är inte det


blev 11 påsar med svamp
och så blir det några inlagda i morgon 
till julbordet
(ja inte påsar men kantareller)


snabbsaltad västeråsgurka


inte så snabb var den
men lite god hade den hunnit bli


vattnet sjunker... inte vackert 
men nu är det natt
och i morgon är det SEPTEMBER


Inga kommentarer: