mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 11 maj 2022

en helt igenom 💩-dag


att vara övermodig/duktig
har sitt pris
i dag har jag ONT
både i ryggen o höften
blir att ta det lugnt
och inte göra mer än 
nödvändigt


i dag hade dom kommit ihåg att 
stänga gatan för parkerade bilar
och se så fint det gick
att lasta av 


  blir lyxlunch


levern var fryst 
och jag med mina "vita fingrar"
hade svårt att få till det
blev lite väl mycket spill
men va tusan gör man
när det inte går
att hålla i 
leven


MEN det blev i alla fall tillräckligt 
för att vi ska bli mätta minst två gånger


vi äter lever alldeles för sällan helt klart
så gott som det är


våra balkonger ska ju fixas
(ja vet att jag tjatar)


och på måndag ska dom vara 
tomma på allt som inte hör dit


så Lennart har i dag tagit bort 
trätrallen på golvet
många skruvar var det


en ställning upp 
den som kom med lastbilen i morse 


hade glömt att jag hade falukorv
dock bara en liten liten bit


men det blev en potatis kvar vid lunch
och vips hade vi en bondomelett
förstärkt med lök o tomat
toppad med kebabsås förstås 


så var stickandet klart på overallen
nu är det kantband o knappar
sen så 

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Duktigt med overallen men trist med bajsdagar😢Snart har ni en varm skön balkong👍🫶