mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 maj 2022

Laddar inför söndagens soppkök


då var det dax att sila drickan


mitt stora durkslag är det stora hål i
så björkfröna åker igenom


så det blir att sila en gång till
med lilla silen


så där ja 
några flaskor blev det oxå denna vår
nu åker dom i frysen

utom en som jag ska lämna till
Munkgatan 5 och volontärerna där
tycker dom behöver ha lite uppmuntran
vi ska dit i dag med lite annat
lite "lull lull"
några ljusstakar och plastblommor
(Munkgatan 5  är öppen för alla som är 
här på massflyktsdirektiv 
och som har LMA-kort)


Lennart for med 
 balkonggolven  till återbruket


spännande värre utanför just nu



så var det dax att hämta lite 
förnödenheter till söndagens soppkök
har sedan tidigare en julskinka därifrån
som nu ska förvandlas till 
stroganoff


Vi tog dock inte grönsakerna därifrån
utan dom skänkte

och riset kommer från 

kommer att bli en bra söndag


provade ett för oss nytt ställe
K7 Tahi o Sushi 
kan ju inte påstå att det var trångt
det kom en och köpte med sej mat i påse
undrar hur detta ska hålla i längden


salladsbord... jag tar bara lite
då jag vet att magen fort blir full


ska ju få rum med detta
lyckades få i mej alla bitar utom en 
som Lennart tog till efterätt


Lennart tog det "vanliga"
maten var god 
stället omysigt


så trött när jag kom hem
att jag inte orkade lyssna på boken
innan jag somnade


torsdag


när jag plockade runt i frysen för att få in 
flaskorna hittade jag en påse 
RABARBER 
små och sura 
men ändå 
blev ju en kräm i alla fall


har garn kvar efter overallen
så nu blir det spiralsockor
till bäbisen 


kvällens TV:
stugfixarna i Norge
Lyxfällan
svenska fall
och en snutt på Eurovision Slagen 



 

1 kommentar:

Ellinor sa...

God mat till behövande,alltid skönt att kunna bidraga👍