mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 maj 2022

en helt vanlig tisdag


en härlig stund på ❤-punkten
Kerstin fixar sej kaffe o macka
a 35 kr 
De kan man inte klaga på


rododendron blommar så vackert
ska bli roligt att se hur dom gör med dom
när ska renovera våra hus
Har hört att dom ska ta hit en
trädgårdsarkitekt och hoppas på 
att kunna flytta buskarna 


inte bara fina buskar uten
fula containrar finns på gården nu
en för plåt och en för asbets 



Lennart var i trollskogen
medans jag var och stickade



hade plockat lite granskott
som ska i sillinläggning
och picklas


själv köpte jag två gurkor på ICA
som nu ligger i press


för att efter 30 min läggas i ättikslag
så gott


dagens lunch 
potatisbullar


hittade en burk med ravioli
i skåpet
fick bli till kvällen


nu är första "raden" avtäckt o asbestsanering
och inplastad
skulle tro att det är våran "tur" i morgon

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kommer nog att bli fint när det är klart✊️👍