mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 maj 2022

Vann rätt låt? ja inte vet jag


jag samlar kraft 
nu vill jag baka
gjorde nästan som det stod i receptet


Lennart far ut till Johannesberg 
medans jag bakar o fixar mat




och små bäbiar har anlänt 


när han kom hem blev det gofika


lite senare fläskytterfile i god sås
med grädde, lingonsylt, kalvfond, 
soya, rosmarin o timjan


Giro d`Italia på TV
Lennart somnade så gott
han påstår att han lyssnar
men jag hävdar att 
med den andningen 
sover man 
ja ja han såg målgången
i alla fall




titta så fint första huset blev med den nya putsen


nu är nästa hus på gång
tror det ska bli gult


en liten bäbisekorre på våran gård


rododendron är på väg att slå ut


häggen blommar
 förföriskt doftar


koltrasten gillar äpplen


ett mellanting mellan 
pizza och varm macka



blev perfekt 


kvällen TV
först Muren



sen en snutt på Mello


Finlands låt var en hyllning till starka kvinnor


på nått sätt känns det som 
Greta har en del i det hela

Jag vet inte hur det gick 
jag gav upp 

 

Inga kommentarer: