mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 maj 2022

WOW vilken GREJ ... vill mer, vill igen


då vi bytt stickdag sitter vi där nu
den här veckan är det 50 tals vecka
på ❤ punkten
så det ligger en tidstypisk duk på bordet


spirean blommar på våran gård 


och nu är många av våra rabatter inhägnade
med byggställningar


idag blev det snabb lunch
ostkaka


och snabb vila


för vi skulle tillbaka till
❤ punkten



för 13.30 skulle jag få prova
WR glasögon


ville hoppa fallskärm
MEN
han hittade ingen så det fick bli
glidflyg på Lofoten


så underbart
så vansinnigt häftigt
så magiskt


jag vill nog ha såna glasögon
det var det bästa jag gjort sen jag
födde barn tror jag


Lennart  har fått paket
på posten
passade på att hämta det när 
vi i alla fall var där 
på centrum


ett nytt/gammalt objektiv 
det gamla ville ju inte som han ville


vet inte vad jag ska kalla detta
det är köttfärbulle fylld med 
creme fraiche och ost 
lindad med bacon 


berättade för Hedda att i morgon
är det dropp in hos veterinären/sköterskan
kl 10-12 och då ska vi väga lilla gumman
hon har nu ätit opp en påse bantningsfoder
få se om det gett någon verkan
eller om vi ska byta foder
MEN när jag sa att vi skulle till
"blå huset" rullade hon ihop sej
och ville inte lyssna
Och vem tusan vill lyssna
när det gäller att ställa sej på vågen 


så var maten klar


riktigt gott blev det


midsommar 1999 i Hubbo
vårat underbara gäng 
med konfirmander
ja även Tant Elsa var konfirmand
Elsa som föddes 1921
i västerbottens inland
blev inte konfirmerad det var för 
långt till kyrkan
Men 1999 slog hon till
och frågade om hon fick bli med i 
sommargänget
Hon var alltså 78 år när hon konfirmerades
det är ju aldrig försten liksom 
och i år fyller hon 101 den 25 juni
Ett underbart minne 
konfirmanderna hade sytt Göras Mässhake





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har testat vr en gång,helt otroligt👍Hoppas att sötkissen klarar kontrollen✊️❤️