mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 maj 2022

nu får jag säga det ❤🤗



i november kommer ett nytt litet barn till världen
en ny liten människa att älska


och dom här fyra blir FEM


tog mej samman och promenerade
med min kropp o Carl-Oskar till
bibblan 
har nog aldrig varit så långt
MEN 
jag kom både tid och hem
med en kaffe paus emellan

hade beställt en bok om torka mat
MYCKET INTRESSANT

visste du att man kan torka 
grönmögelost ja ost över huvud taget?


jag inbillar mej att det är
lönnblom i drivor
rätta mej om jag har fel


väl hemma fanns ingen ork att laga mat
men mat blev det


och "gubbarna" kämpar på 
med bygghissar


nu är det tre stycken
ska visst ta halva huset åt gången


även Lennart jobbar på
han har nu lånat en såg 
av Niklas och struntar i skruven
på den här balkongen


det går frammåt


var sin liten broccoligratäng



med en god ostkorv
från
Stora  Ekeby
tänk va "riktig" korv är gott


fick ett foto på Linus o Robins nya lägenhet
nu är jag sugen på att åka dit och kolla
får väl bli nästa vecka


ja men har man sett 
nu är den klar


t.o.m knapparna är isydda

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Mysigt med ännu en liten människa att älska❤️