mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 juni 2022

en dag att fira 🌷❤🌷🎂🎈


kunde inte låta bli att fota den är 
blomprakten mitt bland byggställningarna
på våran gård


olvonbuken blommar så vacker


men den försvinner när huset ska renoveras
När all renovering är gjord om 3 år
kommer en trädgårdsarkitekt
och kollar och ritar om vår gård
ska bli spännande 


så var det dax för frukost
kaffe o leverpastejmacka 30 kr


dom här finingarna fick jag av Kerstin i dag
det är halksulor under så man inte faller


medans jag stickade fotade Lennart
en sävsparv 


ha tog en tur till Hamrevåtmark


knölsvanen ser så bister ut


tror jag skulle kunna äta sylta varje dag
i alla fall varannan




långa köer 20 km i timmen
men det går frammåt i alla fall


för 13 år sen fyllde han 1år
vår lille Prins Dexter


och ute var det snö och dom bodde 
i Järvsjöbyn


idag kunde vi sitta ute och fika
en helt underbar fryst 
chokladtårta med hallon o jordgubbar
Nu bor dom i Sörstafors/Lyckhem
Lova, Bettan och Dexter
Stella for runt med en kompis 


vi hade tur Pappa Henrik han hem från jobbet
innan vi åkte vidare
och regnet kom


husets kisse misse katt


Lennart är god kompis med katten


då klockan hunnit bli 19.45
och vi ätit en god chokladtårta med hallon o jordgubbar
tidigare blev det nått som gick fort o lätt
(dock inte så gott i min smak)

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du namnger så mycket blommor och jag lär mig nått nytt varje dag🙏Mysigt med kalas☕️🎂