mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 juni 2022

jag kunde ha ätit födelsedagstårta idag....


det här kallar jag 
RIKTIGA ÄGG
tusen tack Pia för dom fina goda


åt karelska piroger med äggsmör till lunch


i dag är det en trött o ont dag
så det blir vila 
(som vanligt med andra ord)


efter vila blir det gofika i solen på balkongne


Hedda ligger till bords och slickar grädde
ja jag vet katter ska inte äta grädde
men nu var det mjölkfri så det går bra
det är laktos dom inte tål


med grädde i magen 
och husse som klappar kan de ju inte
bli annat en skönt



men efter ett tag blev det nog för varmt
så svala balkonggolvet kändes skönt


igår köpte jag fläsksnitzel med röd skylt
och så gjorde jag lite aromsmör
på pulvret till en påssås
Café de Paris  


vilade en stund till 


sen tog jag tjuren vid hornen 
eller mera handtagen på Carl-Oskar
och så en vända på Bjurhovda 
många lägenheter byggs det


och i den här "gropen" ska det oxå bli hus
detta var en gång Bjurhovda centrum....


någon är ute och flyger


jag stickar på min jumper
men med tunna stickor och långa varv
går de inte fort
men jag har väl inte bråttom heller
så de är lugnt


1947 för 75 år sen var det midsommarafton i dag
och jag skulle kommit till världen
MEN min mamma hade inte tid till det
hon var uppe och dansade hela natten
och jag var inte  riktigt 
stora vida världen

det var på den tiden midsommar ALLTID
firades 23 -24 juni
1953 ändrades det och är nu en rörlig helg
fredag-lördag
mellan den 20 - 26 juni 


detta lilla under är inte heller klar för den 
stor vida världen inte förrän i höst
får vi glädjen att träffas
vårt NIONDE barnbarnsbarn



så säger vi godnatt jord
i morgon är en ny dag
MIDSOMMARAFTON t.o.m

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Många barnbarn,mycket lycka❤️Önskar dig och Lennart en trevlig midsommar❤️Snart får ni åka till Yttervik👍🤗