mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 juni 2022

sista seniorkollot på Gysinge 😥


tidig packning
 rummet skulle var klart kl 9


frukost 


och tur det inte är med ljud
för matsalen håller på att byggas om
BANK BANK BANK

inte hantverkarens fel
det är så att Jula har köpt upp hela stället
och nu ska det göras om till
 "fin" konferensanläggning
så PRO får liksom inte vara kvar
vilket är 

SKITTRÅKIGT
HELT GALET
OCH SÅ DUMT ATT DET 
INTE FINNS ORD

 det kommer dock att bli kollo
men ingen vet var


Lennart hade några lektioner kvar


huvudmotiv i miljö


så var det förmiddagsfika


jag började på ett armband som nu bara 
ska få sej ett lås när jag kommer hem


och vi gör klart de vi ville och plocka undan
och packa våra alster


fotogruppen fick en lektion i drönarfoto


här är hela Lennarts grupp


vi har gått en tipspromenad i veckan
och nu har vi lämnat in lapparna


i naturum som finns på platsen
mätta jag mej med en berguv
Berguven vann



efter lunch var de så dags att resa hem
Kella körledaren tog sin "lilla" hoj....




så kom vi hem till Hedda o Linus
som har haft det bra i veckan
Lennart skjutsade hem Linus 
till Stallarholmen
jag sov i flera timmar


hemma stod en gammal bil på parkering


det var lite stil på bilarna förr 


bad sköterskan att Peeter skulle byta mina
ÄCKLIGA tuggtabletter till vanliga piller
men han skrev ut fler tuggtablett 
sånna jag INTE ville ha
Så i morse skrev jag att det blivit tokigt
 så nu har han fixat till det 

blir att hämta piller i morgon


kebabspett fanns kvar i kylen så de fick bli 
det i kväll


borta bra hemma bäst

 

Inga kommentarer: