mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 juni 2022

en dag i skuggan


inte lätt med mat i värmen
MEN
jag hade en påse med torkad frukt
fick bli en kräm


men hårt bröd till och en skvätt mjölk
blev det nostalgi
och gott


det är lite för varmt för min smak
och dom molnen lyste med sin frånvaro 


men här nere på gården
fläktar det lite i skuggan


så här kan vi sitta nån
timme när det är som varmast
i lägenheten
vätskeersättning med 
vinbärssmak i muggen


så fick jag sällskap av killen som 
delar ut reklam
en kille under 18 från Afghanistan
ensamkommande för 4 år sen
talade ren svenska och bjöd mej av sin lunch
en otroligt god macka
det var libabröd, sallad, saltgurka
och nått som såg ut som omelett
MEN det var nått annat 
med potatis o ägg o mjöl o kryddor
och så någon god sås 
jag tror det var typ aivar  

vilken kille 
nu väntar han på sin föräldrar och syskon
som är kvar i Afghanistan
dom har fått klartecken
så nu väntar han 
att få krama mamma


Lennart fångade svartvita flugsnapparen


dom har ungar i holken




kvällen bjöd på pastasallad


och häng på balkongen
när solen gått ner


fick ett TACK från Zelda 
som fått en peng i födelsedagspresent 
får träffa  henne och resten av gänget 
på lördag 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att han snart får krama sin mamma✊❤️