mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 juni 2022

en småregnig dag


passande dag 
Petronella har namnsdag
denna regniga dag


frukost i boet


och frukost och stickförmiddag
på 
💗punkten för mej


nu duschar naturen av sej lite frömjöl


korvgrytan i repris till lunch 


Lennart var ut till Erikslund på fm
och kollade synen
och nu på eftermiddagen var vi dit och 
tittade på bågar
INTE LÄTT 


½ m macka ... eller 30 cm i alla fall
kräftröra ½ priset
helt OK vi delade
eller jag tog bara lite lite
röror är ju inte riktigt min grej


På kvällen åkte Lennart ner till "Löga"
och kollade in Vårruset
Antti fångade honom på bild


inget mysväder


jag fixade en isterbandslåda
med pasta


vi åt oss mätta
och det finns nu en låda i frysen
till en annan gång


så säger vi god natt
och i morgon är det 
JUNI

 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Välkommen Juni,nu vill vi ha sommar.Fördelen med en kylig maj är att allt blommar under en längre tid,hägg,syren,konvaljer mm i en otrolig prakt👍Gillar Lennarts paraply👍Ha en fin dag❤️