mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 juni 2022

städat i Frysen 🥶❄


en fika på City Gross 
vi var nämligen lite tidiga
Lennart ska till Specsavers 
och hämta sina nya glasögon


snygga tycker jag 
dom är blå 
fina på min fina gubbe
MEN han blir lite yr
så han får inte ha dom på när 
han kör bilen än...
öva, öva och öva igen


så var vi till Matcentralen 

och hämtade lite till söndagens
soppkök


när vi kom hem
höll dom på att kapa ett stort träd







ja trädet stod ju helt klart i vägen
för renoveringen
MEN
det var ett fint träd


köpte en "gnossgrej" till Hedda i dag


nu blir det många lådor från frysen/kylen
och inte nog med det jag har städat
frysen... välbehövligt
jag vill ha färdig mat i en låda
kött o fisk i en
grönsaker i en tredje
och så bröd för sej
nu är det så 
ett tag i alla fall


ett ägg har gått sönder 
eller är i alla fall borta
så nu kan vi helt klart säga
att det blir bara en unge i år


godkänd...


så skönt så hon dreglar lite


SMS du har paket på Sannas
klart jag tar en promenad dit
Hittar en mobil utanför centrum som jag
lämnar in på Sannas
hoppas ägaren 
också hittar den 


ja då har jag lite jobb igen då



torsdag är det 


så de får bli pannkaka
en med ost och en med sylt o grädde
sen blir det villa en stund
det bara är så när jag ätit pannkaka 


27 m = 10 cm stickor 3
så blev det 
MEN jag behöver en 2½:a till resåren
tur vi ska till Erikslund o Bäckby i morgon igen
tänket titta in i den nya affären
med tyg o garn 


med dessa godingar säger vi
glad student 






















 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi åt också plättar i går

Ellinor Blomqvist sa...

Denna underbara katt😻Här rensas det ur kyl och frys också,bara några dagar kvar innan resa så nu äter vi det som finns.Lovar att det är nästan tomt🫥Spännande på er gård,händer saker varje dag,lite synd om trädet😐Ha en underbar kollovecka båda två✊️Lennart är jättefin i glasögonen,träning ger färdighet👍🤗