mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 juni 2022

Hedda sköter sej...


ingefärssnapps till frukost


så var det dax för Hedda att åka till
vetrenären för vägning


hade skött sej bra
3,6 kg 
1 hg mindre än sist
så vi fortsätter med 
40g mat/dag


så gick vi till Centrum
och tog en fika på hjärtpunkten
och då kom personalen med en kasse
och det var Kerstin som glömt den i går
så jag tog hand om den
Men medans vi satt där kom Kerstin in 
och fick sin kasse


liten lunch
köttbullar champinjonerna vi plockade på gräsmattan
och stekt potatis


barnen hos köpingsfalken
dom är "stora" 3 hanar och en hona
 

och ungen i "vårat" bo 
är en pojke
och han  har i alla fall
börjat fått fjädrar på "rumpan"
men han är ju något yngre än 
köpingsbarnen 


eftermiddasturen 
blev till 
Under Stora Eken















kvällen avlutades på
Alberts Pub
här på gården


Pia och jag åt räksallad


Lennart en rulltårta
eller nej en
Kebabrulle


innan kvällen var slut  hade jag
i alla fall pillat i mej alla räkor


efter en kul och varm dag
säger vi god natt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Duktig kisse😻