mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 5 juni 2022

Vådeliga äventyr



packar fikakorgen
tar en extra värktablett
och beger oss ut på äventyr


målet var 
HÅRSBÄCKSDALEN 


det ser inte så brant ut
men de är det 
och rötter o stenar
inte lätt för Carl-Oskar och mej
men med en hand i ryggen från
Lennart så fixade vi backarna 
först uppför sen nerför


så kom vi till en vacker äng
där jag stannade 
och vi tog en fika








Lennart fortsatte 
ner mot vattnet



och ja där hade jag ju inte kunnat ta mej fram






en vit förgätmigej 
inte så vanlig
men ändå inte ovanlig


vi hade fika kvar när vi kom hem
så de tog vi på gården
nu är jag så trött och har så ont
att jag vet i tusan om jag kommer upp
men de är klart jag gör
envis som synden


fylla på med värktabletter
och lägga mej och sova 
helt klart


så plingar de på dörren
och Gunilla kommer upp med ett
brev som hängde på anslagstavlan nere i porten
MINA PENSLAR...
dom har tydligen varit hos någon annan
för när vi kom hem satt dom inte där
och i dag har vi ju inte fått någon post
TACK 
till den som lämnade tillbaks dom till mej


fläskytterfile med lingon o timjansås 
smörkokta morötter 


det blev några timmar på balkongen
så himla skönt


hittade gammal pizza i frysen
piffade till dom med nya tomater och ny ost

Muren på TV

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Även om det var jobbigt så fick du en mysig utflykt👏Som Hedda såg ut i går så kände jag mig i gårkväll😴😴😴😴Mycket umgänge=hjärntrött men trevligt har jag haft🤗