mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 april 2024

69kr + pant


började dagen på Erikslund


först till Zizzi för att titta på 
dessa byxor
MEN dom hade inge inne
skulle komma in
men viste inte när


Lennart skulle kolla en diabildsläsare
MEN de fanns ingen på Clas Olsson


in på bokhandeln och kolla 
en stickjournal
MEN det fanns ingen 
hon beställde dock hem ett ex
jag får hämta om ca en vecka
eller jag ska titta på den och se
om jag vill ha den först


tröstar oss med kaffe på City Gross


och en billig låda grönt


hem och en snabb lunch även i dag
stekt ris o pannbiff


så var det dax för tippspromenad
SVÅRA frågor som vanligt
Lennart och AK hade i alla fall 10 rätt
och vid lottdragning tog AK hem priset
vilket jag tycker var helt rätt


hämtade en platta Trocadero hos
vårat ICAnders 
en beställningsvara ... 69kr + pant
egentligen är ju dricka nått man inte behöver
men det kan vara gott 
säger Lennart i alla fall
jag fixar ju inte bubblor 


hemma blev det lite papaya som mellis
köper ju aldrig det men nu låg det en i lådan
från City Gross


Hedda gillade det 
men jag tror det var saltet hon ville åt
(ja vi saltar på papayan, nått vi lärt
oss i Asien)


mera mat


uppstekt pannkaka toppad med riven ost
och serverad med hallonsylt


en helt vanlig fredag på TV


vi ser först Muren


och så en halvtimme med
masked singer
och trollet åkte ut i kväll


kollade på nätet och byxorna fanns där
dock bara 4 par stod det 
jag försöket beställa hem med hämta i butik
men fy så det strulade
hittade inte butik hittade inte adress
fast jag hade hittat både adress o butik
ja ja SUCK




men så helt plötsligt fick jag en orderbekräftelse
märkligt
ja ja vi får se hur det går om det går




 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Mycket som strulade men tur att det finns kaffe👍❤️

Anonym sa...

Kaffe hjälper mot allt .....nästan