mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 april 2024

SUCK x 5 🥹


en katt kan visserligen inte prata
men kan ändå dela ut 
befallningar
ja ja tacka ja det vet och kan Hedda


dax att bege sej till tvättstugan


set snöar på tvären
små vassa flingor
SUCK


här nere var de i alla fall lugnt o varmt


trött man blir...
vi var nere tidigt och lassade in tvätten
och strax före 9 kommer en kvinna
och ser förvirrad ut
hon säger att de är ju hennes tvättid 
vi kollar listan 
NEJ det står mitt nummer 428
inte 021 (tror jag de var)
 som hon påstår hon skrivit i den rutan
hon visade en lapp i fickan
med dag och tid....på den står 
27 april 9-11
ja ja vad ska jag göra 
jag har då inte suddat ut och skrivit mitt
man ser inte att det är suddat heller
Det är så dåliga sudd så det blir svart när man suddar
ja ja vi var ju tidiga och så hon får komma tillbaka
hon hinner tvätta sin tvätt i alla fall innan 11
  det blir bättre när vi får digitalt bokningssystem
nu skrev hon upp sej med kulspetspenna till nästa gång
SUCK


och vet ni vad
DE REGNAR IN 


tröttsamt nu
SUCK


tröstar mej med fiskbullar


en sväng till ❤️-punkten
för att kolla lite skor
MEN DE FANNS INGET
om jag hade haft 39-40
men inte 41-42 
SUCK

men vi fick en trevlig eftermiddag
med goda vänner och goda skratt


vad har jag nu gjort
fingrarna vitnar och sen blir dom blå
är ju inne .... men försöker sticka
SUCK


hade sås kvar sen korvgrytan med kokosmjölk o curry
den var så god så jag tänkte den sparar jag till sen
och nu var det sen
hade den som pastasås
helt perfekt


Robert Wells bjöd på middag i Go kväll
två kokta med mos o pucko


så blev det veckans höjdpunkt
MUREN


och en snutt på masked singer


god natt min skatt







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland hopar sig elände,vi har digitalt system,krångligt som attan eftersom det är låst till tid.Har jag tvättid kl 09 så kommer jag inte in tidigare och har jag ex12 som sluttid så blir tvätten inlåst om jag kommer trettio sekunder sent,hoppas innerligt att erat system blir bättre✊️Och så detta läckande tak,gör om och gör rätt🤗