mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 april 2024

Perfekt ....frågor på det❓


jag ser ljuset


klart vi ser ljuset 
SOLEN skiner ju idag



i dag blev det en 
FLOPP
ingen kom på sagostunden
dagis hade fått annat för sej
Men jag tog en fika på ❤️-punkten
och vi hade ett trevligt samtal runt bordet
inte illa det heller


hem och fixa mat
korv i olika former
den vänstra är korven från Biltema
och den högra är korven från gårdagens korvlåda
perfekt lunch till oss skulle jag säga
jag tog den vänstra


tillbaka till ❤️-punkten





idag var det ljudmeditation
klangskål
vindspel
reinstick 
(tyckte det var havsvågor jag)
och trumma
så mysigt




ja men nu ska du får se


remmen vi köpte igår
blev handtag på fotpallen


fisknaggets ris o sötsur sås
mätta o belåtna blev vi


kvinnoideal 
är olika liksom över tid
såg den här kvinnan på ett
museum i Turkiet
detta är en fruktbarhetsgudinna
vem mins jag inte


vem min inte Twiggi på 60/70 talet


men kolla hennes tröjan


tänk om det fick vara så 
att alla är perfekta i stället
tjock, smal, lång, kort
bara man är snäll o trevlig
de vore nått som ideal 
tycker jag
❤️


lite TV tittande


finalen på mästerkocken


en sväng till Köping
med kärlek o IKEA soffa 


avslutade med ett program o Halvor


🐈‍⬛






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du får återanvända sagan nästa gång🤗