mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 22 april 2024

kornsnö😳


ser lovande ut 
kanske blir lite gurka 
så småningom


mot Nyköping o Kottorp


  Annaeva 
  spenderar helgen i torpet
medans Ola har annat för sej
Vi hade med lite kort 
och Linus dagbok från när
vi var på Thailandsresan
advent 1997


och ett armband 


som Annaeva fått av tant Elsa


passade ju precis på henne
jag gillar inte sånt med berlocker
jo ja tycker de är fint på andra
men jag vill inte ha


vi blev bjudna på kikärtsröra


kaffe o sockerkaka med "sprutgrädde"


och kornsnö
det sista var ju inget vi direkt gillade
och de var snöbyar på hemvägen


hemma blev det fläskytterfilé i lingonsås
o brytbönor


TRÖTT


kollade i alla fall på Återskaparna
hur dom kan

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Den där snön målade min värld vit igår men varje dag är en dag mot skönare tider✊️