mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 april 2024

om poppelskog tycker jag inte


ja men morgon då....


och ute har det SNÖAT igen


bakar lite muffins 
nått roligt ska man väll göra
ska ju till Tant Elsa på efm


mos på det som fanns i rotfruktslådan
och kycklingkorv


packade fikakorgen och for till Tillberga
men de visade sej att Tant Elsa ramlat
på natten och inte ville ha något besök i dag
vi får se hur hon mår på Valborg...
vi tog en sväng ut på gärdena 
runt Tillberga/Hedensberg
kan säga att de måtte varit länge sen
vi åkte där 
nu var det SKOG på alla gärden
en skog av POPPEL så himla fult
den ska växa i 20 år (har väll växt i 10 nu) 
sen avverkas den som energiskog 
eller till möbeltillverkning
minst 115 hg 
de är ju skitmycket tycker jag
på mark man kunde odlat mat

vi såg i alla fall en ung ormvråk 
i poppelskogen
han dock inte fota den synd nog


vi hade visserligen fika i bilen och muffins
MEN 
vi tog en ficka hos Brunolf på vägen hem


lite vårgröna naglar är ju inte helt fel
(dock inte riktigt den nyans jag ville ha
men den fanns bara i DYRA nagellacket 
så de fick vara)


då har jag inhandlat alla biljetter till
barnkarnevalen på officersmässen
den 30 juni
jo ja vet vi är ute i god tid
vi blir 22 st varav 21 behöver biljett
ska bli kul att samla hela skaran
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️



kycklinglever, lök, svamp, bacon 
sås med grädde, lingon, timjan
serveras med ris 
mera lingon o veckosallad


kvällens TV
Mons Möller


och speedway




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att din söndag blir trevligare än ful poppel🤗