mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 juni 2018

ännu en dålig dag som är bra

 så har det HÄNT
den har slagit ut min underbara
hoya imperialis rauschii

 man för står ju varför den heter porslinsbomma på svenska
kände doften när jag vaknade och kunde inte förstå vad som doftade
tänkte att grannen hängt tvätt på balkongen (sköljmedel)
men så gick jag in i rummet och hittade den här skönheten
8cm i diameter
och 7 blommor på klasen

en sommar socka

 vissa morötter är ju längre än andra
nu blir det lite "veckosallad"

jag äter lite stuvad vitkål o älgbullar

Lennart fick äta upp min mat från i går
för stark för min tokiga/torra mun

på kvällen tog vi en lite tur ner till Mälaren
och hittade dom är hungriga ungarna





 och vad händer därute??
sitter måsen fast i nått 
eller har han hittat en JÄTTEFISK

 kämpade länge länge 
både under och ovan vattnet
men sen helt plötsligt lyfte den
hade nått i klorna men vi fick inte fast den på foto











en ond/värkande dag är över
det brinner och brinner runt om oss
ny brand i Ramnäs
inte kull för fem öre

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tycker att min blomma kan blomma också😘kram du fina