mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 juni 2018

en utflykt i regnet... VARFÖR heter det Svinskogen??

 Dagen började med att jag tog en titt i garderoben
och konstaterade att det var en massa tröjor o grejer
jag inte använt på EVIGHETER och inte skulle använda igen
så nu ligger dom hos Brödet O Fiskarna
hoppas någon annan blir glad
för jag blev glad att jag blev av med dom

 vi tog en liten utflykt ... 
kan någon tala om för mej varför 
SVINSKOGEN heter SVINSKOGEN

vi hamnade på Stenugnsbageriet i Köping

 
Smaskens som Penti varg skulle sagt



 och ute regnar det....


 när vi fikat klart så var det uppehåll en stund
så vi kunde gå ner till ån och kolla läget
gamla hus är vackra

för att inte tala om dessa rosor
helt magiska

hemma hade köttgryttan jag tagit upp från frysna
tinat och var bara att värma
skar i några kokta potatisar och lunchen var klar



i dag är det vist selfi dagen 
ja ja jag bidrar väll då
men sen blev det sömn i flera timmar
och Lennart fick ruska riktigt för att få liv i mej igen

Torsdag före midsommar

och ute regnar och blåser det

här ska bakas 


Vispa 3 ägg och 1½ dl socker LÄNGE
1½ dl vetemjöl +½ dl potatismjlö + 1 tsk bakpulver, blanda i separat bunke
blanda ner mjölblandnigen i äggsmeten

klä ett bläck som är 20x30 cm med bakplåtspapper
häll nu smeten i bläcket
grädda i 6-8 min i 225°



fixade till en rulltårta till i morgon
då vi blir själva är ju tårta lite i överkant

jag fixar vidare med stickor o garn


1 kommentar:

Ellinor sa...

Utflykter ed fika är toppen.En riktigt lugn och skön dag önskar jag er båda två������kram