mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 juni 2018

jag LEVER men är lite fattigare ...

 vi har just konstaterat att dessa tomatplantor INTE
kan få följa med till Yttervik...skulle behöva flyttbuss
så vi bestämde att dom lämnar vi till någon som vill ha 
eller helt enkelt slänger

 Lennart köpte 5 pelargoner för 50 kr i stället
tar lite mindre plats ...hoppas dom blommar om

 ska börja göra lite utflyktsmat

 provade kniven och den var vass
men tummen sitter kvar 

 har gjort en köttfärs o kålröra
den brukar vara god i piroger
får fixa degen i morgon
fick ju tandläkartid i dag

lunchen blev röran o lite pasta
gick bra de oxå 

 ett så fint smile får jag inte
men det kommer att bli bättre
än det jag har haft

 kl är 12.50 och jag är redan här
har tid 13.10 men jag är en sån person 
att jag inte kan komma i sista minuten
helre vänta jag än någon ska vänta på mej

 kom in 13.10 
kl 14 blev det 5 min paus
blev klar 14.45 
 lite sned och vind
men jag lever...ser inte mycket i dessa glasögon
men vad gör det de är ju tandläkaren som skall se


röda pricka är dom tänder som han lagade i fredags
och blå prickar är dom tänder han lagade i dag 
så det blev SEX lagningar i dag
jag är helt slut
har en ny tid på onsdag....få se om jag ska dra ut eller laga
nr 16

Tandläkaren suckade och sa
undrar vem som gjort alla dessa lagningar
farmors lapptäcka är bättre gjort
jag vet de är folktandvården

Dagens besök kostade 4025:-

 så åkte vi direkt till Upplands Väsby

 och bästa Annaeva

 Ola kom hem lite sent 
det var ett barn som inte blev hämtat i tid på fritis
föräldrarna kom 40 min för sent....

kvällsmat ...nyponsoppa o keso
lätt-tuggad macka med ost
har liksom lite ont i käkarna

Inga kommentarer: