mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 juni 2018

jag har laget en ny rätt...

Lennart är med Lilla Blå till AD -bilverkstad
2600:- för en vanlig hälsokontroll

och jag ska fixa en kaka till kaffet


då min ugn inte är som den skall kan det bli vad som
men det blev bra även om kakan fick stå innan en evighet

köpte ett förklädestyg för evigheter  sen
tor jag sätter saxen i det i dag

blev ett stort långt blått
tyget räcker till mer
får bli ett mindre med grön kant
men det får bli en annan gång

kassler och stuvad blomkål till lunch

ut till Mässen och hämtat en hink med godsaker
som jag ska förvandla till en soppa tillsammans med 
köttrester jag har kvar sen nån annan söndag
så det blir typ köttsoppa på söndag

i dag har jag gjort nått jag aldrig gjort förr
men kommer att göra det igen

 
ha ha vilken färg det blev på kortet
ja ja bakstycket klart i alla fall 
på Lovas poncho

ännu en underbar solnedgång


fransk-hallonkaka

1 kommentar:

Ellinor sa...

Dessa solnedgångar är verkligen ögongodis😍