mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 juni 2018

en helt vanlig söndag...

Börjar dagen med att plocka fram bröd från frysen
ta fram rotfrukterna som ska bli soppa
och inte minst kaffet och kortlekarna som ska med till
Soppköket senare i dag 

 sen blir det kaffe på skuggsidan 
det kommer att bli varmt i dag
kl är bara 7.30 och det är +22 här i skuggan

 fixade till en morotssoppa
men det märkliga är att det smakar inget av morötterna
STORA var dom hem helt smaklösa
ja soppa blev det i alla fall

 Nere på Intiman fanns det Karré

 korvar

 kyckling

 "svampinjoner"

 tomat o fänkål

 Potatissallad

 bullarna från min frys



 och en hel TÅRTA till kaffet
så i dag har vi haft FEST
men i dag när vi hade så mycket mat
hade få gäster...knappt 20 
och så blev det 10 matlådor

 efter alla fester kommer städningen

Lennart och jag avslutade med 
en skön stund i skuggan 
nere på Carlssons på Kajen

lyxade med en blåbärskula



då det fanns MYCKET mat kvar i dag
fick alla volontärer med sej lite mat
jag gjorde hasselbackspotatis och en 
pepparrotsröra till våra karré


1 kommentar:

Ellinor sa...

Riktigt god mat serverades som vanligt.Lite folk,hoppas att dom får mat på annat sett och nu när det är varmt så kanske dom inte behöver värmestuga,dom återkommer när behovet finns,Ni är Guds änglar❤️❤️❤️kram Ellinor