mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 juni 2018

en liten utflykt

 När  pappa var sur i magen tog han "vismutpullver"
fint inslaget i ett kuvert

när jag är sur i magen tar jag omaprezol
pulver i en liten kapsel
lika men olika

 jag ville åka på utflykt...
första stoppet återvinningen på Hälla

vi behövde inte bara kasta plastskräp 
utan hämta avfallspåsar för matrester

 andra stopp på vår utflykt var
Mangelboden på Stora Ekeby
Han träffa Susanne en sväng innan hon åkte till 
jobbet,Saluhallen. Hon sa att 
NU MÅSTE DET BLI REGN
vi har inget foder till djuren
illa illa

 nästa stopp var PROs sommarhem i Kvicksund

 vilken pärla... tänk att inte fler människor åker dit

 gott fika och trevligt sällskap


 när vi åkte därifrån var det broöppning

 ha ha men vi skulle ju åt andra hållet..
ibland har man tur

 pölsa går alltid hem i det här huset

en liten tupplur

 och sen blev jag väckt med kaffe o rån
i skuggan på balkongen

har funderat lite runt Skultuna
här är familjen Östberg
år 1917


kvällsmat blev fisk
med ugnsrostad potatis
och ärt o lök röra

kvällen fortsatte jag att kolla och fundera
över den här familjen
det är Svärmor som barn
och hennes föräldrar
Gustav Eriksson är ett stort ?
måste klura vidare på den mannen 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fin utflykt👍Jobba inte ihjäl dig idag,värmen tar❤️❤️❤️Kram Ellinor