mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 juni 2018

en dag att sova på...

 dagen började med att åka ut till Hälla Maxi och handlar lite
tog en glass o kaffe
men se den var INTE BRA
den glassen gick inte...ja ja då vet vi det

då jag vaknade strax efter 4  i morsse
så tar jag en lur på förmiddagen
i dag ... somnade på en gång
sov i 2 timmar
tills tandläkaren ringde 
och ville träffa mej redan i morgon
kl 13.10...ja ja de får väll gå
tänkte jag och sa ja de passar

Lennart åkte ut till klubbstugan och skrapade färg



fick en sån längtan efter 
KLAPPGRÖT
är ju ingen "mat" direkt men gott
med en ostmacka till och mjölk blev det ju lite i alla fall

ja och så sov jag igen då
om jag skulle orka med att åka ner till 
kajen på kvällen


 så kommer det  MASSOR av bilder från kvällens
hos Carlsson på Kajen
Ninni stekte strömning

 Lennart kunde inte motstå

jag tog bara kaffe

 och så var det Blue Billy Boys som underhöll


 pippin diggade skarpt 






 det kom lite regn 
eller jo det blev prickigt på marken















fult ös i 1½ timme
så tackade Agneta för kvällen

Vi körde hem Ninni med potatisen, strömming o toapapperet

kom hem och kom på att jag hade ju inte ätit nått
blev lite pytt på rester och toppad med parmesan 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är gött att leva👍och DU är SUPERDUKTIG❤️❤️❤️❤️❤️