mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 juni 2018

jag är så STOLT o lite MALLIG

nu är jag både långhårig och färglös
men det ska vi råda bot på i dag

men fört ett besök hos Tandläkaren
kan säga att det gick så himla bra
jag tror inte det är sant
för det första
det luktade inte tandläkare
för det luktade målarfärg
dom håller på att göra om lite där

så kom Annica och hämtad mej 
(märkligt detta min tandläkare på folktandvården hette Annika
och min tandläkare i Tärnaby hette Annika och så nu denna Annika)

och mannan med om snälla ögonen 
skall nu bli min 
nya Tandläkare
tror det kommer att gå bra

 
så pillades det och konstaterades att 
Vi vet nu vad tandtrollet heter ..... 
jo SJÖGREN 
så togs det plåtar såna där "vanliga"
man får bita på en grej och har en "plastbit" i munnen

men sen blev det en helt annan grej
jag fick stå i en röntgenaparat
som rörde sej framför ansiktet
och hela käken blev sceenad 
så himla höftigt 

ja det blev ju en hel del.....
men det blev lite annat resultat än på My Dentist
så här stannar jag
TRO DET ELLER EJ JAG FICK KOMMA TILLBAKA 
KL 16 .... och jag sa ja 
hjärnsläpp eller??

hade tid att hämta andan efter den pärsen
lite kaffe innan frissan

då väntar jag igen då

tur man har sin stickning

blev en liten hög...



kom hem helt SLUT ...
orkade knappast äta
sov tills det var dax att åka igen
kom in till tandläkaren 16.15
kom ut 17.30

då var fyra tänder lagade 
och tandsten borta

MEN NI FATTAR 
JAG FIXADE DET
OCH JAG ÖVERLEVDE
HELT OTROLIGT


håret blev ju bra de oxå
men det är av underordnat betydelse
en sån här dag
jag är mäkta stolt över mej själv


letar en app till Lennart han vill ha en som visar
var när och hur långt han cyklar
lutar åt Runkeeper
hittar ingen annan på svenska


ännu mera stolt o mallig
mitt barnbarn Hannah 
ska ställa ut sina fina bilder

1 kommentar:

Ellinor sa...

Såååå himla bra gjort,var stolt och mallig,det har du förtjänat❤️❤️kram......kunde ge mig tusan på att trollen hette Sjögren🤣🤣🤣