mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 juni 2018

en slappardag ... eller nått


 I dag blir det en hemmadag
ska inte göra så mycket alls känner jag
Men jag har köttfärs liggande och leverpastej
som måste tas omhand

så det fick bli lite pölsa
det var för varmt att äta pölsa i dag
så nu ligger det flera paket i frysen
och ett till Ninni min vän

 min älskade man var ut till klubbstugan för att kolla in 
grillgallret som behövde sen rengöring
men han hade med nån slipgrej till bormaskinen
och det slog gnistor så han vågade inte fortsätta
Men han plockade lite blommor till mej

om pölsa var för "stabbigt" så gick fiskbullar bra


man borde få smaka på äpplena innan man köper
dom här var vackra och  doftade gott
men var STENHÅRDA
blir ju bara buller i magen

 
 det kommer moln i kanten HOPPAS på lite regn
men inte då inte en droppe blev det av detta

äntligen har jag kommit mej för att fixa 
foto på mina telefonkontakter 

 
 regn blev det som sagt inget men en vacker solnedgång

 sen middag... köttfärsen räckte även till några middagsbullar
= stora köttbullar . fixade lite lättstuvad vitkål till dom
blev bra 

det går inte fort nu... orken och värken 
vill inte lika mycket som viljan
Som tur är så är den ju till hösten
så jag hinner nog

dagens stora händelse 
jag har fixat ett FB konto till Lennart
få se hur det går
Man kan lära gamla hundar sitta
tror i alla fall jag


1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag väntar med spänning på Lennarts konto,antar att det kommer att innehålla vackra bilder👍Den mannen är verkligen Guds gåva till mänskligheten❤️Tur att du hann först,annars hade jag snott honom😂😂😂kran