mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 juni 2018

så kom REGNET

 en liten macka i skuggan på balkongen 
får bli början på min dag

 så var det dax för att fixa 6 liter soppa
5 gula lökar och en stor vitlök
får bli mjuka i smör
på med buljong
hackade några morötter och några kälkar selleri 
koka i 20 min på en 1 liter röda linser 
koka ytterligare 30 min eller tills linserna är klara
i med färsk spenat 400g eller nått i den stilan
smak av med spiskummin chili och salt o peppar

 ser inte så gott ut kanske men allt gick åt

 nere på intiman fanns det kyckling

 potatissallad 

 röd sås 
och en vit som dock inte kom med på bild

 Melon

muffins till kaffet
30-35 gäster och 10 matlådor
i dag var det full fart på Västerås Soppkök

 Vist ja vi fick en laddning med kalsonger och strumpor

1000 tack Kerstin 
du var så efterlängtad
en Gäst var i stort behov av kallinar i dag 

 avslutar med en glass på Kajen
innan vi far hem
 han just  hem så öppnade sej himlen

 gatan blev då tvättat

 bild från VLT
det smal så rutorna skakade

 men fram på kvällen var det som vanligt igen...


1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni fick ett rejält åskväder igår,vi fich ett litet muller och en minuts regn👎Lite svalare idag och jag tycker att det är skönt👍Ha det gott Ellinor