mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 19 juni 2018

mobilens GPS mäter som den vill...



Ha Ha nu vet jag inte hur Runkeeper täker
förra måndagen blev sträckan 2,7 km
i dag blev det 4,9km 
NEJ NEJ det är fel
suck det är ju inte kul när det blir så här fel

innan jag gick ut hade två blommor slagit ut
och man ser att den tredje på gång

 så tog jag då Carl Oskar med på en liten promenad

blåste kallt och var inte ett spår skönt ute i dag

och när jag kom fram till Hjärtpunkten
visade det sej att det var ju sommartider nu
öppnade inte förrän kl 9.30
ja ja fick vänta bara en liten stund
för Ola såg oss och tyckte vi kunde få komma in 
fast kl bara vara 9.15
Kerstin och jag hade som vanligt en trevlig stund 
med stickning och fika

när jag kom hem hade alla fyra blommorna slagit ut
och det doftar vanilj i hela lägenheten

 sallad till lunch

 efter vila blev det fixa klart sockorna


nu kan jag sticka ett par till
eller de ska jag inte utan det blir nog två par
små sockor i stället

undrar var man kan hitta 
fingerlime citruskaviar?

i dag var det lite bilar och lite folk
rent av lite tråkigt
blåste "kallt" gjorde de oxå











Fjärils vingar syns på Haga
eller var det en bil på Westerqvarn?

hem och käka några piroger
gott är det


och snurriga sockor blir det

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fina sockor och underbar blomma,om runkeeper vet jag ingenting,är ju inte så teknisk😘Fina bilder och jag blir glad av dig❤️kram