mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 juni 2018

i dag mår jag bra fast jag inte göra det

 Den 6 juni utnämndes till Sveriges officiella nationaldag först år 1983,
och blev helgdag 2005. Före 1983 var dagen känd som svenska flaggans dag,
 men har firats som inofficiell nationaldag sedan 1916 – 
dessförinnan var den känd som Gustafsdagen.
Huvudskälet till firandet är just att den
 då 27-årige Gustav Vasa valdes till kung av Sverige den 6 juni 1523, 
varpå Kalmarunionen upplöstes och Sverige blev självständigt. 
Även 1809 och 1974 års regeringsformer, 
som båda skrevs under den 6 juni, 
används för att högtidlighålla dagen.


 i dag mår jag rätt bra fast jag inte göra det...
har ONT och så men själen mår bra

så där då var även kragen klar
nu blir det kantstickning

så firar vi dagen tillsammans med resten av västeråsarna

 MÅNGA hade tagit sej till Djäkneberget











 sen lunch på spicy hot..... och nog tusan var det hot
jag fixade de inte

fick bli lite fruksallad när jag kom hem
som stillade elden i munnen

 så var det dax för nästa evenemang...



 premiär för Carlsson på kajens onsdagsmusik

Tord Åman... den gubben







 Björn o Ninni tar en svängom


Inga kommentarer: