mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 juni 2018

en lördag som är en söndag som är en midsommardag

vi har ju konstaterat att dessa tomater kan vi inte ta med till stugan
så nu åker dom ut...
blir lite ljusare i köket oxå 😘

 så kom då solen en liten stund
bäst att passa på

 vi tog förmiddagskaffet nere hos 
Carlsson på Kajen

 familjen Gråsparv var oxå där






 och en rolig Kaja
den spatserade på altanräcket som den var en vakt
eller att det var  hen som ägde stället
snackade eller mer trätte hela tiden

 dagen lättlunch
snabbsaltad gurka på knäcke
och gubbröra på fincrisp
och ½ ägg 

så var Thyras sockor klara
nu är det bara "sovpåsen" 
som ska sys
 det är viktigt att vara snygg ... fniss fniss
matcha skor o förkläde i dag


Dilldoftande kycklingfrikassé

jag gör såsen på ättika o socker 

hur gör du?

 ja ha då kör vi nästa projekt ... även om jag inte fått måtten på ungen
nu får det bli som det blir
har ju inget mönster till st 10år
och som sagt jag vet inte hennes mått
så jag lägger väll på lite här och var 
så får vi se hur det blir

då har klase nr 3 slagit ut
men den ser man bara från balkongen
genom fönstret...luring 

så stannade Sverige för en stund
Fotboll på TV

 laddar med popcorn

och stickning

såg ju bra ut länge länge
men
2-1 till Tyskland
när domaren blåste för full tid

1 kommentar:

Ellinor sa...

Trist med gotbollsförlust men dom kämpade och slet👏Ha en bra söndag i köket.Kram