mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 12 februari 2019

11 februari 1906

jag har sagt det förrut och jag säger det ingen
MIN FARMOR ASTRID
är den BÄSTA I HELA VÄRLDEN
här är hela hennes familj 
1915 och farmor är 9 år

 här har det gått några år och hon har hittat sin 
livskamrat Elof Carlsson Min farfar

 dom fick barn tidigt 
Farmor var bara 17 år när in pappa föddes
men det fixade sej till det bästa
Pappa bodde några år hos sin farmor o farfar
för där fanns det barn i samma ålder
Pappa fick namnet Elow men blev kallad för Putte som liten

 här har t.om jag kommit till världen
det här är nog 1950 skulle jag tro

tänk så mycket kaffe jag druckit med farmor

här har vi hunnit bli FEM GENERATIONER
och i dag är det Farmors födelsedag
hon föddes 11 feb 1906 
fick ett långt och bra liv

hade en tid kl 11.15
men kom lite tidigt 

när man har stickningen med

 
men vad hände Jo Mohamed Schuman
kom ut och hämtade mej innan jag ens börjat sticka
så när kl var 11 var jag klar
han kostaterade att jag SÅ TORR i munnen
att jag INTE kan ha en bettskena
och att det är artros i käkarna
var det inget snack om

 Då var det bara att gå över gatan
och upp på kem lab
det gick fort även där


Men tänk hur folk beter sej
i andra änden av väntrummet som är stort
satt en kvinna och pratade i mobilen
nu vet vi att hennes X har stora illaluktande fötter
och att lilla mamma inte får nått besök i veckan
för att hon betedde sej oförskämt i helgen
och att FK inte är riktigt kloka
och Arbetsförmedlingen inte kan sina sak
och att en arbetsgivare är en idiot
och lite till

så var det dax att ta bussen hem
ja ja vet det är gångavstånd
men inte för mej just nu


men titta vad som tittar upp i rabatten på våran gård

hade tänkt äta på lasarettet
men det var det "tusen" andra som tänk
så det fick bli mat hemma
äggröra o kalkon

TRE timmars sömn på det

mitt rimmade fläsk blev lite salt 
men gott ändå

dag 2 på min odling

mina fina tulpaner

1 kommentar:

Ellinor sa...

Telefonvett är tydligen omodernt👎👎👎